onsdag den 13. juli 2011

HURTIG BURGER

 Så blev der bagt burgerboller i en ruf....skulle jo lige afprøve den hjemvendte røremaskine.

Dej:
Vand, gær, halvt tipo 00 og halvt durum, samt lidt akaciehonning. Drys med sesam. Kan klares på under 10 minutter og på øjemål : )
Hæves ca. 30 min og efterhæves ca. 30 min. Ovn ca. 200 grader 20 minutter

Fyld:
hakket oksekød, cheddar, advocado, iceberg, rød peber, rødløg og en hjemmerørt dressing med hvidløg og paprika.
Maxeladen ville også vise sin burger frem og han elsker Ketchup til forskel for sin mor : )


10 kommentarer:

  1. Mmm sådan en homemade hurtig burger er ikke at kimse af. Ser lækkert ud og jeg skal vist prøve med tipo 00 næste gang

    SvarSlet
  2. Krummen blev faktisk lidt sejere på den måde...kan varmt anbefale det : ) Kh fra Jo

    SvarSlet
  3. Uhmmm det ser altså bare rigtig godt ud... Men bliver nødt til at spørge hvad det tipo 00 er, for det er jeg altså ikke lige stødt på?
    Men må da have sådan en maskine, SNART!

    SvarSlet
  4. Taaaak : ) Det er pastamel...jeg plejer at købe det i det italienske supermarked på Fiskerihavnsgade. Altid godt med en røremaskine...så går det lidt hurtigere : ) Ved bare ikke om h´jeg vil anbefale Kicthen Aid artisan.

    Kh fra Jo

    SvarSlet
  5. Det ser lækkert ud, ikke noget som hjemmelavet burgerboller.

    SvarSlet
  6. Nemlig! Efter jeg har prøvet at bage dem selv...kunne jeg ikke finde på at købe dem i supermarkedet : ) Kh fra Jo

    SvarSlet
  7. Uhm, nu ved jeg, hvad menuen skal stå på i morgen.

    SvarSlet
  8. uhmmm, vi har fået selvsamme menú i dag. (nåh ja, og i går) og her i familien kan nogen i familien sagtens fremtrylle 5 forskellige ketchups ! (og det er ikke mig) godt at du har fået maskinen tilbage ;)

    SvarSlet
  9. Malene/ Altid dejligt når man kan finde idéer til madlavningen i blogland ; )

    Fru Sommer/ Hestens fødselsdag! 5 slags ketchup...det ville være et hit herhjemme!

    Kh fra Jo

    SvarSlet
  10. Uhmm. Vi fik også hjemmelavede burger den dag, Sjovt. Mine boller tog bare 100 år om at blive lavet, så prøver din opskrift næste gang :-) Lækkert med avocado i.
    Kh V

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...